Välkommen till min blogg

Varmt välkommen till min blogg! Jag har skapat denna för att ha lite roligt, dela foton och annat med andra intresserade. Som nämns i min profil älskar jag hundar, promenader, min lilla familj och torpet. Alla foton som visas på min sida är tagna av mig själv (IB Linnea) om inte annat anges. Min mor hette Elsa Linnea därav namnet på min blogg!
Du får gärna kommentera mina inlägg och kan välja om du vill vara anonym eller uppge en adress till egen blogg eller e-postadress.

OBS: Alla bilder i inläggen kan klickas upp till större storlek.



fredag 20 april 2012


Färgrik blev Susannes tema denna vecka. Kul, lite svårt också, just en sån här gråmulen, blöt o kall dag. Så jag piggade upp mig lite med att leka med en bild från Blå Porten i Stockholm.


OK, kan ju kallas för lite "fusk" men kunde bara inte låta bli!
Bilden är tagen genom fönstret som ni ser var det få som valde att sitta ute. Ganska kyligt den dagen.


Ok, blir jag inte godkänd så tar jag till ytterligare en nödvariant. Karusellen som än står still, snart ska den få glada medresenärer som tjuter av glädje eller skräckblandad förtjusning. Publicerade en bild när den var igång, här kommer en när den står still. Fönster tror jag finns att skåda både här och där! Sen tycker jag att det blir färgrikt i den förbaskade gråheten.


17 kommentarer:

Erik Semlan sa...

Ja slänggungan står där inpackad i snålblåsten. Det känns som inte vintern vill släppa greppet ännu. Lite konstigt kan jag tycka.
Blå Porten kan passa bra när värmen kommit. ;-)
Hmm, vad använder du för filter på fönsterbilden?
Släpp bilden ut, det är vår! ;-)
Tja, det tycker jag.
Tack för din kommentar.
Få se hur helgen blir?

Klimakteriehäxan sa...

Blå Porten är trevligt - fast helst sommartid! Och färg finns där ju alltid!

Linnea sa...

Nej Erik, jag har inte använt något filter. Jobbade på i PS med lager, färger o grejer. Har vågat börja pröva! Vet inte riktigt hur det gick till? Men helt plötsligt blev jag nöjd!

Pysselfarmor sa...

Litet akvarellig är din första bild - snygg! Rör mig i de nejderna i morgon eftersom jag går kurs på Handarbetetsvänner ett stenkast därifrån.

Karusellen är bäst på avstånd för mig eftersom jag är höjdrädd...och där bakom finns väldigt många fönster juh!! ;-))
Ha det gott i helgen!

Hanna sa...

Häftigt, ser ut som en tavla - ett riktigt konstverk! Karusellen ser övergiven ut, snart kommer den till användning får vi hoppas, om det slutar snöa någon gång vill säga...

larans sa...

Alltid bra att gardera sig, men båda bilderna passar ju till veckans färgtika tema!

LissenTo sa...

Där har jag aldrig varit, tror jag , blev nu som en tavla.

Ha en fin helg, här snöar det för fullt. // Lissen

annette sa...

Tror nog att båda bilderna blir godkända, är ju verkligen både färgrikt och lite kul att titta på!

Della sa...

Du blir säkert godkänd på båda. :-)

Susanne sa...

Jodå, visst är de godkända båda två - jag är inte så svårflirtad. :)

Blå porten vet jag inte var det är, men slänggungorna känner jag ju igen.

Stare Ström sa...

Vi behöver verkligen all färg vi kan få! Bättre att hjälpa till lite själv ibland!

Pumita sa...

Blåporten gillar jag mycket! Perfekt fikaställe och de har god mat också. Enda nackdelen är getingarna om man vill sitta utomhus. :(

Anna tassar in.. sa...

Alla kreativa lösningar är mer beröm godkända..härliga varianter båda två.

Karin sa...

Härligt kreativa tolkningar båda två!

Jah Hollis sa...

Var och en får göra sina tolkningar av temat. Inte är det fusk om man själv tycker att det funkar.

Anonym sa...

hmm har inte varit på Blå porten men det känns som man får leta sig dit när man kommer upp nästa gång.

llhertz sa...

Kul med Blå Porten. Känns som ett klassiskt ställe som jag inte alls kan placera. Snygg, lite softad bild du fick till!
Svar: hjälper ett av barnen som snurrar runt i Stockholms flyttkarusell. Själv jojjar jag mellan småstad, torp och ungar :)