Välkommen till min blogg

Varmt välkommen till min blogg! Jag har skapat denna för att ha lite roligt, dela foton och annat med andra intresserade. Som nämns i min profil älskar jag hundar, promenader, min lilla familj och torpet. Alla foton som visas på min sida är tagna av mig själv (IB Linnea) om inte annat anges. Min mor hette Elsa Linnea därav namnet på min blogg!
Du får gärna kommentera mina inlägg och kan välja om du vill vara anonym eller uppge en adress till egen blogg eller e-postadress.

OBS: Alla bilder i inläggen kan klickas upp till större storlek.



torsdag 26 april 2012

Torsdagstema - Jag gillar


Den 24 april är var det körsbärsträdens dag här i Kungsträdgården, Stockholm. Hit vallfärdar folk med stora som små kameror. Professionella som amatörer, alla lika ivriga och angelägna om att föreviga de helt ljuvliga blommorna som står som en rosa sky mot himlen.

Solen sken så vackert i tisdags eftermiddag och människorna njöt, äntligen lite värme.




Tar med en närbild också, så ni kan se hur ljuvliga dessa japanska körsbärsblommor är, snacka om glädjespridare.




15 kommentarer:

eli bella sa...

Så vakkert, I like. Ha en flott torsdag.

Evashusotorp sa...

Sååååå OTROLIGT vackert!
Hoppas allt är bra med dig.
Kram
Eva

llhertz sa...

Haha! Kul kul vi prickade in körsbärsblomningen från var sitt håll idag :)
Ser att de just håller på att gå i blom men inte blommar fullt ut ännu. I Stockholm precis som här hemma.

SigridfraEnget sa...

Alldeles underbart!

Birgitte sa...

Utroligt flot med så mange kirsebærtræer :-)

Marit Johansson sa...

Fantastiskt vackert!

Annemor sa...

Vakkert og godt at stadboerne går mann av huse for å se. Blir litt "Sakura" eller hva de kaller det i Japan.
Hilsen

http://www.starbear.no/mormor/2012/04/26/i-like-38/

Asbjørg sa...

Så fantastisk blomstring!

ormbunke sa...

Fantastiskt vackert. Ha de gott.

anemonen sa...

Vackert så ögonen tåras. Ljuvligt och romantiskt.

Malys krok sa...

Den er virkelig vakker når den blomstrer! Nydelig! -Margit-

Pysselfarmor sa...

Visst är det fascinerande och vackert!

;-))
jag var där igår dvs onsdag efter jobbet

Benita sa...

Mycket vackert!

BP sa...

Åhhhhh så vackert!!! Du prickade verkligen in rätt dag också! Visste faktiskt inte att det var den 24 april som var körsbärsträdens dag. Ooooops. Vi hade tänkt att ta en långlunch i Kungsan imorgon. Hoppas då bara att SMHI har fel med väderprognosen...

Svar: Jag och H&M har aldrig gått ihop, mest för att jag uppenbarligen har en konstig kropp. Byxorna passar aldrig (har ingen häck du vet;-)) å topparna är antingen för stora eller för små. Har en kollega som är perfekt byggt för att köpa snygga H&M plagg.
Måste bara berätta att jag provade ett på Wesc jeans på utförsäljningen idag. Ja dom var inte heller gjorda för mina kroppsdelar som kallas ben. Fick sätta mig på golvet (!) å kollegan fick dra som sjutton för att dra "ut" jeansen...

BP sa...

Sorry Linnea, svaret var inte menat för dig. Men du får skratta ändå:-)