Välkommen till min blogg

Varmt välkommen till min blogg! Jag har skapat denna för att ha lite roligt, dela foton och annat med andra intresserade. Som nämns i min profil älskar jag hundar, promenader, min lilla familj och torpet. Alla foton som visas på min sida är tagna av mig själv (IB Linnea) om inte annat anges. Min mor hette Elsa Linnea därav namnet på min blogg!
Du får gärna kommentera mina inlägg och kan välja om du vill vara anonym eller uppge en adress till egen blogg eller e-postadress.

OBS: Alla bilder i inläggen kan klickas upp till större storlek.



fredag 27 april 2012

Fönstertema


Susannes tema med hjälp av Karin blev "ståtlig!" Kom osökt att tänka på "Haglunds Pinne" som tronar upp sig vid Medborgarplatsen i Stockholm.


Många tycker den är ful och andra tycker den är ståtlig. Själv blir jag mer och mer förtjus i Södra Stationsområdet, ny arketektur blandar sig med gammal. Eftersom min arbetsplats är just inne i Södra Stationsbyggnaden så tassar jag ofta runt med min kamera. Nu står jag vid ingången och riktar kameran mot Medborgarplatsen.


14 kommentarer:

Anna tassar in.. sa...

Värsta ståtliga vykortet..jag tycker det är väldigt ståtligt.

Hanna sa...

Absolut ståtligt. En av mina kompisar har faktiskt bott i denna byggnad :0)

LEna Norgren sa...

Helt klart ståtligt så det förslår!!!!

Rajson sa...

Kul med dina ståtliga foton från vår kungliga huvudstad!

Susanne sa...

Men visst är det fint när man faktiskt lyckas integrera det nya i det gamla. Det här ser ju riktigt fint och ståtligt ut.

Pysselfarmor sa...

men du precis vad jag tänkte på idag när jag var ute och promenerade med min kamera JUST där! Var du där idag - alltså just där?

Väldans många studenter på Medborgarplatsens barer....
http://pysselfarmors365plusenbild2012.blogspot.se/

Ja förr eller senare springer vi på varandra...men du kan ju smyga förbi mig om du vill för jag har inget kännetecken för dig, men du för mig ;-))
Ha en underbar helg!

larans sa...

Det kanske är möjligt att ha olika åsikter om den här pinnen, men på ditt fina Stockholmsvykort, så framstår den verkligen som ståtlig iaf.

Mia sa...

Tjusigt värre!!!! Men vilket lustigt namn *L*

Mia sa...

Litet ps: Jag glömde säga att "mina" fönster finns på ett hus i Vindeln Västerbotten....

Stare Ström sa...

Tack för din kommentar! Att resa är det roligaste jag vet, så därför blir det bilder från lite här och var! Tycker din bild är jättefin. Det är en ståtlig byggnad den med!

Klimakteriehäxan sa...

Bra tänkt! Jag har också nära till Pinnen och gillar den.

Karin sa...

Visst är det ståtligt och en mycket snygg bild!

Jah Hollis sa...

Nog utstrålar den byggnaden och alla dess fönster ståtlighet.

Anonym sa...

väldigt fin bild.