Välkommen till min blogg

Varmt välkommen till min blogg! Jag har skapat denna för att ha lite roligt, dela foton och annat med andra intresserade. Som nämns i min profil älskar jag hundar, promenader, min lilla familj och torpet. Alla foton som visas på min sida är tagna av mig själv (IB Linnea) om inte annat anges. Min mor hette Elsa Linnea därav namnet på min blogg!
Du får gärna kommentera mina inlägg och kan välja om du vill vara anonym eller uppge en adress till egen blogg eller e-postadress.

OBS: Alla bilder i inläggen kan klickas upp till större storlek.



söndag 8 april 2012

Fototriss - Lång

Fototrissbanners


Fint att du är hemma igen Helena! Kan verkligen tänka mig att det har varit en spännande resa. Tyckte veckans tema var svårt. "Lång" kan ju vara både på höjden o på längden, men jäklar, det är roligt att få gnugga geniknölar lite. ( Ska nästa vecka blir "kort")?

Den vackra långa allén, med för för mig obekanta träd leder oss rakt fram till Ulriksdals vackra slott utanför Stockholm.


Vägen till himlen är både lång och smal! Särskilt på Stockholms Central vid bussterminalen.


Tar man kameran med sig till jobbet, byter till teleobjektiv, så kan Katarinas kyrktorn fångas långt därborta, från en liten tvärgata nära Södra Station i Stockhom.

31 kommentarer:

llh sa...

Du har ju fixat strålande bilder till ett svårt tema. Blir bara mer och mer sugen på att se Ulriksdals slott.
Sen fastnar jag i den långa trappan på centralen ;) Hur kan jag ha missat denna mäktiga form. Var finns den egentligen?

Pysselfarmor sa...

Månde det vara lind som man har hamlat i Ulriksdal? I princip kan man hamla vilket lövträd som helst....den smala vägen upp till himlen är inget för mig (höjdrädd)...ja ja kanske vägen till himlen är smal ändå för mig
;-)))

Katarina kyrka är ju hemma för mig eftersom jag inte jobbar så långt därifrån...jag är övertygad att vi gått förbi varandra flera gånger för vi rör oss ju i samma "vardagskvarter" (=jobbet).
Från onsdag nästa vecka får du börja spana efter min rem igen!
Ha fortsatt skön påsk!

Eva Trillian sa...

Bra tissat! Gillar den långa alén!

Ingalill sa...

Vilken vacker trappa :)

juanna sa...

Bra bilder - blev förtjust i den vackra trappan - både lång o "snirklig".

Ammis sa...

Bra, kreativ trists - det satt inte så låångt inne

LissenTo sa...

Finns många fina långa saker i Stockholm. Har inte varit där på snart 2 år. Längtar lite.

Ha en fortsatt skön påskhelg. // Lissen

Nett sa...

Bra tolkat och fina långa bilder :) Jag gillar den långa allen :)

Anita A sa...

Jättefina långa bilder och jag blev särskilt förtjust i trappan vid Stockholms central. Den ser så lätt och luftig ut.

Monica o Jacob sa...

Vilka snygga bilder trappan ser ut som ett konstverk.
Ulriksdal bevistades igår närmare bestämt wärdshuset för en 90års middag.
Ha en skön påskdag;-)

anemonen sa...

Gillar trappbilden bäst.

Cecilia Artista sa...

Bra exempel på långa ting!
Trappbilden är riktigt fascinerande!

Anni sa...

Trappan i Cityterminalen har du verkligen fångat fint, undrar om folk går i den eller om alla tar hissen?

Har du besökt fiket i längan till vänster på din bild från Ulriksdals slott? Det är ett bra ställe!

Tinezza sa...

Fin triss med långa bilder :)

Stare Ström sa...

Vilken snurrig väg till himlen! Den trappan har jag helt missat!

Monica S Engell sa...

Flott triss! Likte godt den lange trappen:)

Lotta sa...

Snygga tolkningar och allén blir min klara favorit!

Anitas Blogg - Malta sa...

Oj, vilken låååång och vacker allé. Så fint du fotat den. Får en känsla av det ser längre ut än verkligheten ;-)Vägen till himlen. Vilken toppenbild, vilken vinkel du fångat. Undrar om den fanns när jag var där sist. Måste missat den. Men vackra Katarina kyrktorn fanns med all säkerhet. Mina gamla hemmakvarter ;-)

Lena sa...

Fina bilder i din triss!

KajsaLisa sa...

Ulriksdals slott har jag aldrig upplevt ur det perspektivet och mittenbilden har jag missat totalt, det blir kameran med till stan i sommar. Härlig triss.

kaxi sa...

Fin triss med underbart ljus. Allén är mäktig och knotig:)

BP sa...

Kanooooon Stockholms motiv, som jag tackar för:-)
Å dessa träd som du visar liknar dom som står utanför KTH på Valhallavägen, men jag vet inte heller vad det är för sort;-)

cat sa...

Fina bilder alla tre :) Tilltalas av den vackra allén, så den blir min favorit :)

madelein - mamma till sex sa...

Perfekt tolkat! Ovanligt långa motiv :-)

Erik Semlan sa...

Snyggt hur du hittat långa perspektiv i staden du också. ;-)
Alla klippta träden i Ulriksdals slottsträdgård är ett snyggt foto. Väl värt att visa igen, gillar det.
Den där trappan har du läckert fångat på bild.
Katarinas kyrktorn gör sig bra på bild.
Helgjuten triss. :-)
Tack för din kommentar, kul att du gillade rulltrappan. :-)

Misswhatsit sa...

Klockrent till temat! Härliga bilder. Ettan blir min favorit:)
Ha en fortsatt skön annandag Påsk!

Åke Blomqvist sa...

Trevlig och härlig triss !

Marit Johansson sa...

Jättebra tolkat med snygga bilder!

Bildgatan sa...

Långa och härliga perspektiv av delar i Stockholm. Andra bilden har jag fotat och känner mig nästan hemma där =) numera åker jag bara förbi.

Katarina kyrka däremot kommer intejagihåg att den såg ut så där, måste kika i mitt arkiv.

Anki sa...

Härliga trissbilder! Den långa allén är helt underbar :)

4U2 sa...

Tycker inte du hade svårt med temat, tvärtom! ;)