Välkommen till min blogg

Varmt välkommen till min blogg! Jag har skapat denna för att ha lite roligt, dela foton och annat med andra intresserade. Som nämns i min profil älskar jag hundar, promenader, min lilla familj och torpet. Alla foton som visas på min sida är tagna av mig själv (IB Linnea) om inte annat anges. Min mor hette Elsa Linnea därav namnet på min blogg!
Du får gärna kommentera mina inlägg och kan välja om du vill vara anonym eller uppge en adress till egen blogg eller e-postadress.

OBS: Alla bilder i inläggen kan klickas upp till större storlek.



fredag 13 april 2012

Fönstertema - Dukat

Först tyckte jag det var väldigt svårt, trots att jag har hur mycket matbilder som helst, men jag tar ofta närbilder på käket och då kommer vare sig fönster eller annat med. Så jag får göra som tidigare "snika" på andras dukningar vid fönster.



Råkade ta den här bilden på på Skärtorsdagen då jag besökte Skansen i Stockholm. Järnhandlarens bostad bakom affären var ljus och modern. Stora fönster släppte in ljus som här avspeglar sig på bordet och i mattan.

18 kommentarer:

Karin sa...

Fin bild du visar till det dukade temat!

juanna sa...

Resultatet blev ju riktigt bra!
Mötte du järnhandlarens fru utanför? hon brukar runda hörnet o vara behjälplig för undrande turister - klädd i 50-tals stil med lite korviga tjocka strumpor.

Malin sa...

Klockren tolkning! Och som du skriver - vackert med solens som strålar in på bordet!

Pysselfarmor sa...

Ser väldigt inbjudande ut att sitta ner där och njuta av både god mat och ljuset från fönstren!

Hanna sa...

Mycket trivsamt och inbjudande. Skulle inte ha något emot att slå mig ned och avnjuta en god middag :)

Leena sa...

Jag är nog som du - tar inte bilder på dukningar och på maten ... Och ändå är ju det som man minns många gånger. Ja, vi får väl komma igen :)
Bilden är ju hur ljuvlig som helst, solen som lyser in i rummet är så härlig ...
Ha en skön helg! /Leena

B i r g i t t a sa...

Det fixade du ju hur bra som helst :)

Linnea sa...

Nä, träffade inte henne, men kanske jag såg henne uppe på torget. järnhandlen var precis lik vår affär Bötrius här i Aspudden, de salufor allt!

larans sa...

Det här blev ju en riktigt lyckad bild till veckans tema. Stilrent och snyggt!

LissenTo sa...

Härlig gammaldags miljö, med fin dukning.

Ha en skön lördag. // Lissen

Susanne sa...

Det känns som om du varit i mitt barndomshem och fotograferat. Lite 50-talsstuk över möbler och fönster. Fint ljus verkligen.

llhertz sa...

Så trivsamt när solen flödar in genom skira gardiner för fönstren.
Fin bild. Gillar en enkel vit duk och ett minimalistiskt festdukat bord.

Erik Semlan sa...

Snyggt och fint med solljuset in genom fönstren.
Ser fint påskdukat ut på bordet. :-)
Kul att de visade upp järnhandlarens bostad, där inne har jag nog aldrig varit. Ibland öppnar de upp olika hem på Skansen, det är kul.
Blev ett snyggt foto, perfekt till temat. :-)

Mia sa...

Åh vad fint...ljust och vackert...

Pumita sa...

Men så trevligt, ljust och fint! Här skulle jag gärna sitta och prata om ditten och datten en stund. Vore kul att veta hur de hade det på den tiden.

Jah Hollis sa...

Det var ju en snygg bild som passar temat perfekt.

LEna Norgren sa...

FInt och stämningsfullt!!!!

Anonym sa...

ser ut att vara ett sådant ställe där man gärna sitter länge och väl och både äter och pratar. väldigt snyggt.