Välkommen till min blogg

Varmt välkommen till min blogg! Jag har skapat denna för att ha lite roligt, dela foton och annat med andra intresserade. Som nämns i min profil älskar jag hundar, promenader, min lilla familj och torpet. Alla foton som visas på min sida är tagna av mig själv (IB Linnea) om inte annat anges. Min mor hette Elsa Linnea därav namnet på min blogg!
Du får gärna kommentera mina inlägg och kan välja om du vill vara anonym eller uppge en adress till egen blogg eller e-postadress.

OBS: Alla bilder i inläggen kan klickas upp till större storlek.



lördag 14 april 2012

Fototriss Fyrkantigt


Fyrkantigt, kul, helst plötsligt blir allt fyrkantigt! Helena är en mästare på att trigga igång "geniknölarna."  Är tack och lov på torpet i Eskilstuna, slapp snöovädret i Stockholm. Här har det varit varmt och soligt hela eftermiddagen. Inga USB minnen, extern hårddisk med bildarkiv "så man tager vad man haver!"



4 CD skivor bildar faktiskt 5 fyrkanter + ramen!


Eller damen i fyrkantig ram som hänger i torparkammaren, ett loppisköp, lite sned blev hon, men det var tvunget för att få bort så mycket blänk som möjligt i glaset.


Tänka sig här finns också två fyrkantiga tallrikar i favoritfärgen, självklart får goda kvisttomater ge den där extra lilla färgklicken.

31 kommentarer:

Eva Trillian sa...

Fin triss!
Den blå tallriken blir min favorit för den har "min" färg :-)

Tinezza sa...

Jag gillar damen i mitten. Historia klingar starkt. Fin triss !!

BP sa...

Du kan vara glad att du slapp "skiten" här i nollåtta, men två minusgrader nu talar ju sitt tydliga språk inför söndagen.

Gillar ditt triss skarpt, speciellt trean!

Hanna sa...

Tre grejer som jag gillar! Musik, vad vore livet utan det, en vacker gammal tavla med historia och ett blått fat med saftiga tomater, så bra som det kan bli :0)

Lotta sa...

Gillar din variation på trissen och det blå fatet med tomaterna blir en favorit.
Lotta

Anneli - A'la Foto sa...

NU så är det jul igen...jultomten myser! ;O))

Härlig tolkning där min favorit, trots påminnelsen om jul, faktiskt blir tomaterna på det blå fatet! Fin färgkombination!

Ha en skön söndag!

B i r g i t t a sa...

Vad läckert det blev med cd-fodralen! Den blev favoritbilden :)

Anonym sa...

Jag gillar tomatbilden. Bra triss! :)

juanna sa...

Den blå färgen bryts med röd - gillar kompositionen.....

ulla laiho sa...

Bilden på den blå tallriken med tomaterna är vacker som en tavla.

llhertz sa...

Det blir fint det där, när du tager vad du haver! Personligt och kul är en bra kombination :)
Och du visst är det skönt att leva torparliv då och då ;)

Ingalill sa...

Vilket läckert fat, älskar den färgen :)

Monica o Jacob sa...

Bra läsning på temat, gillar din infallsvinkel;-)
Ha en skön söndag;-)

Erik Semlan sa...

Du har helt klart tur med vädret!
Du har funnit varierande fyrkanter där ute på landet. :-)
Musik är ju aldrig fel. ;-)
Väljer det blå fatet i din triss. Snyggt med tomaterna mot det blå!

Misswhatsit sa...

En bra varierad triss med fina bilder!
Ha en skön söndag!

Annemor sa...

Fin triss og vakkert blå firkant med rødt på.

Anita A sa...

Väl varierade fyrkanter och läcker färgkombination i sista bilden!

KajsaLisa sa...

Det är en utmaning att hitta fyrkanter när man inte bär datoriet med sig, men du lyckades, fin triss.

Olga T sa...

Snyggt fyrkantigt fat!

ormbunke sa...

Intressant foto på damen. Gillar också det blå fatet. Ha de gott.

Anitas Blogg - Malta sa...

Fyndiga fyrkanter i din triss. Faller för ditt loppisköp men gillar även din färgstarka trea.

Pialotta sa...

Damen i mitten blir min favorit hos dig denna gången fast den är en aning sned.. men det är bara charmigt :)

Pysselfarmor sa...

Snyggt trissat och jag gillar tredje bilden trots att jag inte äter tomater ;-)

solen sken även här på eftermiddagen i går lördag men innan var det ganska så ruskigt

LissenTo sa...

Vad härligt att vara på torpet, i helgen och flera fyrkanter hittade du ju :-)

Ha en bra start på veckan.
// Lissen

KajsaLisa sa...

Lägger in länken till inlägget här.
Det är bara första bilden, men resten innehåller en del Stockholm och flera bra konsertbilder, som jag tog den kvällen. Klicka på den för den är tagen på avstånd.
http://kajsalisasblogg.wordpress.com/2011/04/12/kajsalisa-gar-pa-oscarsgala/
Om du gillar Stockholmsbilder så finns det rätt många idet här helknäppa inlägget.
http://kajsalisasblogg.wordpress.com/2011/07/02/kajsalisa-simmar-runt-i-city/

Nett sa...

Vackra bilder, och kvisttomater på ett fyrkantig tallrik är inte dumt alls :)

Åke Blomqvist sa...

Ojjj vilken vacker triss! Speciellt fatet, mycket fint :) Läckert trissat! Jo vi slapp snön denna vecka, fick nog veckan före :)

Anki sa...

En kanonfin triss!
Den mystiska damen i mitten blir min absoluta favorit!

Lotta sa...

Hej och tack för din kommentar och omtanke, jag lade ut artikeln på facebock o morse och jag tycker att alla som kan ska kopiera den och sprida vidare.
Kram Lotta

anemonen sa...

Bild tre är min favorit. Tjusig blå nyans till det röda.

Anni sa...

Självklart gillar jag den blå tallriken bäst - underbar färg och så snyggt med de röda tomaterna!