Välkommen till min blogg

Varmt välkommen till min blogg! Jag har skapat denna för att ha lite roligt, dela foton och annat med andra intresserade. Som nämns i min profil älskar jag hundar, promenader, min lilla familj och torpet. Alla foton som visas på min sida är tagna av mig själv (IB Linnea) om inte annat anges. Min mor hette Elsa Linnea därav namnet på min blogg!
Du får gärna kommentera mina inlägg och kan välja om du vill vara anonym eller uppge en adress till egen blogg eller e-postadress.

OBS: Alla bilder i inläggen kan klickas upp till större storlek.



fredag 8 februari 2013

Fönstertema - Hot


Det är svårt att ge en fönsterbild som ska illustrera hot. Att se och höra berättelser från verkligheten hur kvinnor som  är yrkesverksamma eller råkar ha en åsikt blir så illa åtgångna med sexistiska hot om våld och rena dödshot är rent bara .....! OK, galningar finns, om det vore så väl, men andelen i procent är för stor för att bara omfatta galningar till män. De flesta män jag känner tar helt avstånd från detta.


Det närmaste jag kan komma är den SÄPO bil som kör tätt, tätt intill drottning Silvia o kungen när de anländer till Drottningholm, just när jag befann mig där. Ett par som lever under hot.


Skickar med drottningen också trots att ni var flera som tittade på mitt blogginlägg från Drottningholm

Ett citat från Alexander Mc Call Smith, "Damernas detektivbyrå" senaste Limpopos akademi......"
"Han är nog en liten man i anden sade Mma Ramotswe - han känner sig antagligen obetydlig. Det är därför ha måste trycka ned kvinnor, män som är stora i anden har inget behov av det"


14 kommentarer:

Carl-Axel sa...

Vad ska man säga här finns inga men... :)

llh sa...

Hat är en särskild svårgripbar historia. Men hur som helst med SÄPO i närheten finns det alltid en hotbild.

Kicki sa...

Mycket snillrik tolkning och snygga bilder!

Violen sa...

Smart tolkning! Dina bilder är riktigt bra! Gillar dem!

Susanne sa...

Jodå, visst gills den tolkningen. När SÄPO finns med på ett hörn är hoten inte långt borta.

Anonym sa...

Himla bra tolkat, har man säpo i hälarna så kan det bara betyda en sak. Ha en fin helg!

BP sa...

Bingo - där satt den! Du kunde inte ha illustrerat ett potentiellt hot bättre. Dessutom är dina "spontanbilder" helt suveräna!

Pumita sa...

Klockrent bidrag! Gör absolut ingenting att jag kikade på bilderna förra veckan. Gillar också citatet av Mma Ramotswe, jättebra!

Jah Hollis sa...

Ja, det var en bra tolkning av temat.
Det som kan bli lite trist näthatsdebatten är ju det att man kan få för sig att manliga hatspridare skulle vara typiska män på något vis.

Anna sa...

Vilket scoop..vilka bilder..vilken kul upplevelse..ja inte skulle jag vilja har Säpo med min vart jag än far..helt klart hotfullt.

larans sa...

Din fina hotbild (sic!)fick mig först att tänka på hotfull biltrafik för vår miljö (vad sympboliserar det mer än en blänkande svart Volvo?), men din förklarande text gör ju det här till en klockren tolkning av "hotfullt". Sen vid ytterligare eftertanke, visst kan man också använda den här bilden på tema trygghet också?
Det är så här bra bilder ska fungera, väcka frågor och eftertanke.

Leena sa...

Det finns många olika hotbilder i dagens samhälle, och många olika galningar. Omöjligt att förutse allt men att ha Säpo i hälarna känns nog tryggt.

juanna sa...

Med tanke på alla dårar som springer runt på planeten är det bra att Sylvia har extra skydd!

Kakan sa...

Bra tolkning av temat...
Ha det bra!
Kram Kakan