Välkommen till min blogg

Varmt välkommen till min blogg! Jag har skapat denna för att ha lite roligt, dela foton och annat med andra intresserade. Som nämns i min profil älskar jag hundar, promenader, min lilla familj och torpet. Alla foton som visas på min sida är tagna av mig själv (IB Linnea) om inte annat anges. Min mor hette Elsa Linnea därav namnet på min blogg!
Du får gärna kommentera mina inlägg och kan välja om du vill vara anonym eller uppge en adress till egen blogg eller e-postadress.

OBS: Alla bilder i inläggen kan klickas upp till större storlek.



fredag 1 februari 2013

Drottningholm - Vinterpromenad

En helt underbar vintersöndag tog vi en promenad ute vid Drottningholms slott på Ekerö, en närkommun till Stockholm. Här är alltid liv och rörelse. Hade precis anlänt och stod och "fillade" på min kamera för att fota en underbar häststaty.


Då helt plötslig,t sa vakten väldigt allvarligt men vänligt att vi måste gå åt sidan, bilar var på väg! OK, är ju ingen Paparazzi, så jag ställde mig lite i skymundan. Då kom kom hon, drottningen alltså! Kungen körde! Snabbt upp med kameran och tog ett "snap shot". Silvia vinkade till mig, men jag fumlade och hann inte med.


Sen kom Säpo, förstås, men den bilden struntar jag i. Så jag fortsatte lugnt med att ta mina bilder på tak, statyer osv.




I år var inte stayerna inklädda i trälådor som de brukar vara under vintertid. En snabb promenad efter kaj kanten för att se vad som var möjligt att föreviga.

OBS Alla bilder går att klicka upp!











En mansstaty, statyrad, ett fönster och bänk blev resultatet.









Många flanörer, skidåkare, barnfamiljer och hundägare njuter av det vackra. Vi vandrar mot Kina Slott.


De små helt underbara paviljongerna står där och bara lyser med sin färgprakt och förmedlar så mycket glädje.

Det lilla fågeltornet blev min absoluta favortit.


En intressant mur, bakom ligger ett litet café som servera bl.a våfflor, men stängt nu så här i vintertid. 


Sen trot eller ej, på väg tillbaka till parkeringsplatsen, en ny Säpobil, öppna grindar och vilka kommer där? Jo, Daniel och Victoria. Men här hann jag inte med, bilden blev så usel så den publiceras inte. 


Dags för hemfärd. Så istället för att åka genom trafikerade Tranebergsbron och alla rondeller så blev det till att ta färjan för Ekerö till Slagsta. Det blev en vacker färd och sen vips så var vi ju hemma i Aspudden.
Funderade på om det var Söndagsmiddag på gång i slottet, började fnissa och tänkte på Slottsstek!

3 kommentarer:

juanna sa...

Men visst hade du förtjänat en slottsstek tillsammans med Victoria o Danielsson - du kunde ha busat med Estelle!!
Du har fått till en del riktigt bra bilder - kul o se presentationer av dina promenader.... så vet vi var du håller hus!!!

Ammis sa...

Fina bilder och överraskande detaljer. Man blir aldrig mätt på denna vackra park. Kul med kungaparet i en splitter ny volvo.

BP sa...

Jamen! Vilken tajming av dig och hela kungafamiljen! Å Sylvia fick du ju iaf med!
Vilken höjdarupplevelse!
Å vilken fantastisk rundtur jag fick här. Tack!