Välkommen till min blogg

Varmt välkommen till min blogg! Jag har skapat denna för att ha lite roligt, dela foton och annat med andra intresserade. Som nämns i min profil älskar jag hundar, promenader, min lilla familj och torpet. Alla foton som visas på min sida är tagna av mig själv (IB Linnea) om inte annat anges. Min mor hette Elsa Linnea därav namnet på min blogg!
Du får gärna kommentera mina inlägg och kan välja om du vill vara anonym eller uppge en adress till egen blogg eller e-postadress.

OBS: Alla bilder i inläggen kan klickas upp till större storlek.



söndag 12 februari 2012

Fototriss 166 - Så här ser det ut där jag är

 Fototrissbanners
"Hur ser det ut hos dig," blev veckans tema! Lite tur hade jag, för dagen innan (läs fredag) hade jag kameran med mig ut på hundpromenaden. Ca 300 m från min port ligger Aspuddens lek- och djurpark. Full fart i pulkabackarna, fåren och getterna käkar än på julgranar, hästarna pysslas om av lite äldre flickor.





De allra minsta fick hålla sig till en lite mindre backe bredvid.


31 kommentarer:

cat sa...

Ser härligt och roligt ut :)

Hanna sa...

Påminner om min triss. Kul att ungarna har fått snö, så de får röra på sig och leka ordentligt. Kanontriss!

Eva Trillian sa...

Ser ut som om det varit en bra och rolig dag :-)

Ingalill sa...

Gud så mysigt det ser ut :)

Anonym sa...

Härliga bilder fulla av vinterglädje! Finfin triss :) Ha en bra vecka själv!
/photoartbyanna

Me and my dark secrets sa...

Haha, jag satt precis och funderade på när en bild på barn i en pulkabacke skulle komma. Här kom den.

Misswhatsit sa...

En fin triss där barnen sätter färg på tillvaron!
Ha en skön söndag!

Pysselfarmor sa...

Det är så skojsigt för barnen att det finns snö så de har "något-att-göra". När det slaskar och blaskar så sitter de nog inne mest. Jag brukar slänga mig nerför backen med mina barnbarn. Elsa och Linnea som nu är 4,5 brukar skratta gott när farmor skriker se upp därnere det blir sju hål i nacken ,-))

Annelie sa...

Oj, nu åkte jag tillbaka till min barndom. Gud vad kul det var att åka i backarna!

larsfotografier sa...

Så många barn ser man aldrig ute, trots att jag bor i Malmö.
Bra dokumenterat!

Monica o Jacob sa...

Fullt med glada ungar kan det bli bättre, ja det skulle ju vara fullt med glada hundar då;-))))))
Ha en skön söndag;-)

madelein - mamma till sex sa...

Så härligt, här åker ungarna runt knuten med, Tyvärr stal någon deras snowracer på tomten och den andra gjorde de sönder så det blir inte lika mycket nu. Har ingen lust att köpa nya för de är så dyra.

Jag har bytt bloggnamn ifall du inte känner igen adressen (Barnens Hjältar)

Marit Johansson sa...

Så mysiga bilder, dom ungarna ser ut att ha riktigt kul!
PS. Jag hade klippt in den lilla flickan som flyger ur snöslungan på bilden i min triss, fotot var så tråkigt så jag ville göra något roligt!

juanna sa...

Backen ser "effektiv" ut - ger god fart och pirr i magen.
Fina bilder.

Nett sa...

Vilka pulkaåkare, de ser ut att trivas gott där och det ser kul ut även för en vuxen person. :)

Emelie sa...

Vilka mysiga bilder =)

Monica S Engell sa...

Kjempeflott triss og helig vinterglede!
Ha en flott søndag:)

Anonym sa...

Trevlig triss med barn.

Erik Semlan sa...

Fina bilder från pulkabacken. :-)
Fart och fläkt! Snyggt fångat.
Jag väljer ditt andra foto i denna triss, ser kul ut. :-)
Jag har verkligen njutit av solen idag. Glömde nästan bort att ta bilder till Fototrissen. ;-)
Må så gott.

Lotta sa...

Fina bilder!! Härlig lek för dom små!
Gillar sista bilden mest.

Joormen sa...

Det var en jätte fin triss. Full av liv. Faller för mittersta....

ormbunke sa...

Tur att snön kom till slut ändå.Önskar man var tio år så man kunde åka kälke i backarna. Ha de gott. Anita

Anni sa...

Inte utan att man blir sugen att ta sig en tur nedför backen! Oj, så roligt de har!

Sivinden sa...

Ser moro ut:) Finfin triss!

llhertz sa...

Ja här är det roligt att det är vinter. Härliga bilder på liv, lust och en hal isig kana när backen är som bäst.

Beppan sa...

Härlig vintertriss! Precis som det ska vara den här tiden på året :-)

Anonym sa...

Där du! Härligt.
Länge sen jag for på pulka.
Fin triss!

Tinefis Skriva Ord
(av nån anledning kan jag inte kommentera på bloggar med mitt wordpress konto längre, därför blir det anonymt)

Anita A sa...

Härliga vinterbilder från pulkabacken med åkglada barn!

Bildgatan sa...

Barnen älskar verkligen det här vädret och kul har de tillsammans. Skulle nog behövas lite pulkalek här hos mig också, vore kul även som "vuxen".

Lena sa...

Härligt med barnens snölekar!

Jenny sa...

Vilken fin triss!