Välkommen till min blogg

Varmt välkommen till min blogg! Jag har skapat denna för att ha lite roligt, dela foton och annat med andra intresserade. Som nämns i min profil älskar jag hundar, promenader, min lilla familj och torpet. Alla foton som visas på min sida är tagna av mig själv (IB Linnea) om inte annat anges. Min mor hette Elsa Linnea därav namnet på min blogg!
Du får gärna kommentera mina inlägg och kan välja om du vill vara anonym eller uppge en adress till egen blogg eller e-postadress.

OBS: Alla bilder i inläggen kan klickas upp till större storlek.



torsdag 15 mars 2012

Fredagstema - Sinneskatten





En yta som faller mig i smaken. En detaljbild från den vackra gamla byggnaden vid Axmar brygga och bruk precis vid gränsen mellan Hälsingland och Gästrikland. Den "blå stenen" mitt i muren är vad som kallas slaggprodukt från det gamla bruket. För mig är det stenar, bland det vackraste jag vet. Därför plockade jag "handfull" på den lilla stranden, nu väl bevarade i en lite skål på torpet.


Skickar med en bild på byggnaden i sin helhet som rymmer en mycket trevlig restaurang, med bl.a. nystekt strömming som sin specialitet.

20 kommentarer:

Pialotta sa...

Så trevligt med stenar av alla de slag, tycker jag.. din blå med den ytan är riktigt originell och vacker :)

Beppan sa...

Härlig yta på det huset!
Gillar gamla stenhus....

Pysselfarmor sa...

ja jisses där är det vackert och stenarna (slaggen) är så vackra - exotiska på något sätt....

nej nej ingen mc-yta hos mig ;-))

Anni sa...

Men det där ser ut som ett trevligt ställe - nu måste jag googla!

Snygg detaljbild och vackert hus!

juanna sa...

Det är inte ofta som slaggprodukter är vackra - men i det här fallet håller jag med till fullo.
Huset ser spännande ut - klätt i dessa vackra stenar.
Du har presenterat fina bilder!!

Skaparglädje sa...

Så fint...trevligt med en restaurang i den fina miljön.

Monica o Jacob sa...

Håller med vilka otroligt fina blå färger.
Ha en skön helg;-)

Marit Johansson sa...

Den ser ju ut som en ädelsten, mycket vacker. Jag gillar också stenar!

Leena sa...

Så blå "slaggprodukten" är, och så vacker! Pryder verkligen sin plats. Jag har också stenar från olika platser som jag använder hemma i glasvas och blomkrukor. Snyggt samtidigt som man kommer ihåg platsen de kommer ifrån.
Ha det gott! /Leena

ormbunke sa...

Så snygg och skimrande sten. En lite större i trädgården hade inte varit dumt. Ha de gott i helgen. Anita

Leovi sa...

Vackra färger och texturer för att njuta av ljuset till konsten att denna stora skott.

Jah Hollis sa...

Det ser exotiskt och fint ut.
Jag skrev ”på planen” inte ”på planet”. Den plan belagd med gatsten och liknande som finns utanför den nya vänthallen på Malmö Central. Till skillnad från ”Centralplan(en)” som ligger på andra sidan huset.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Centralplan,_Malm%C3%B6

Lena sa...

En förträfflig tolkning av dagens tema. Huset är jättesnyggt!

Nett sa...

Härlig sten, påminner mig om lilla samhället Hälleforsnäs, där fanns det fullt med sådana slaggstenar när jag bodde där som liten :)

Cecilia Artista sa...

Så vackert med blå stenar!
Stenhuset är också väldigt fint. Jag skulle gärna äta lite stekt strömming där!

Erik Semlan sa...

Tyder på järngruvor i närheten. Finns samma blåa stenar kring sommarstugan.
Har sett att det finns några som fiffigt slipar till smycken av den blå slaggstenen. :-)
Smycken och örhängen. Blir vackra smycken. Det kanske du kan göra av dina stenar?
Roligt hur huset är murat, ser lite udda ut.
Tack för din kommentar. :-)

anemonen sa...

Fina bilder och stenar gillar jag. Jag samlar stenar om sommaren.Ett hus som ser lite ovanlig ut.

Annemor sa...

Stener er flott og det er nok mange av oss som trekker dem i hus.

Flotte bilder.
God helg.

Annelie Esséus sa...

Den blå "stenen" är verkligen jättefin!

Anonym sa...

Har inte varit där, men set skylten vid vägen. Vacker färg på stenen.