Välkommen till min blogg

Varmt välkommen till min blogg! Jag har skapat denna för att ha lite roligt, dela foton och annat med andra intresserade. Som nämns i min profil älskar jag hundar, promenader, min lilla familj och torpet. Alla foton som visas på min sida är tagna av mig själv (IB Linnea) om inte annat anges. Min mor hette Elsa Linnea därav namnet på min blogg!
Du får gärna kommentera mina inlägg och kan välja om du vill vara anonym eller uppge en adress till egen blogg eller e-postadress.

OBS: Alla bilder i inläggen kan klickas upp till större storlek.



fredag 7 september 2012

Fredagsfönster - Antikt


Hade funderingar på vad som ingår i antikt - Hmm, skulle gamla fordon, bilar, båtar, spårvagnar eller dylikt kunna ingå. Mja, tänkte på ett av favoritprogrammen just "Antikrundan" och kan inte komma ihåg att något sådant förekommit. Så flyttade ner den gamla kaffekvarnen från spiskåpan över vedspisen på torpet och satte den i fönstret. Min mormors, född 1879, sen min mammas född 1906, så över 100 år lär den vara,en tyvärr inget värde.


Lugn, jag är inte 100 år eller så utan en riktig "sladdis" som föddes när mamma blev 44 år!


(Lugn

9 kommentarer:

Susanne sa...

En gammal antik kaffekvarn. Den får mig att minnas när vi rostade och malde vårt eget kaffe under åren jag bodde i Nicaragua. Fast den kaffekvarnen var inte så antik som din. :)

larans sa...

Vilken fin gammal kaffekvarn...och antik dessutom. Går den fortfarande att använda? Ser nästan så ut.

Anonym sa...

Fin gammal kvarn som säkert kommit till användning många gånger genom åren. Värdet behöver inte sitta i pengarna.

Erik Semlan sa...

Kul med gamla saker. Kaffekvarnen ser ut som den skulle kunna vara med i Antikrundan. Du löste det antika fönstret galant. :-)

Klimakteriehäxan sa...

Vilken originell kaffekvarn!

juanna sa...

Hoppas den funkar - egenmalda kaffebönor lär vara bäst!!

llh sa...

Så fint den står där i ljuset från fönstret. Ser ut att vara av en behändig modell. Nymalda bönor gör skillnad men jag är lite latare än dina anmödrar och använder en eldriven variant.

Pumita sa...

Åh, en riktig dyrgrip! Vilket gott kaffe det måste bli. :)

Pysselfarmor sa...

Vilket antikt minne! Vacker - annorlunda. Är också uppvuxen med kaffekvarn men inte sådan utan en på vägg och så den där "vanliga" som man ser.
Min mamma var 40 när jag föddes och jag är tydligen ett år yngre än du då ;-))
Min pappa var född 1899.