Välkommen till min blogg

Varmt välkommen till min blogg! Jag har skapat denna för att ha lite roligt, dela foton och annat med andra intresserade. Som nämns i min profil älskar jag hundar, promenader, min lilla familj och torpet. Alla foton som visas på min sida är tagna av mig själv (IB Linnea) om inte annat anges. Min mor hette Elsa Linnea därav namnet på min blogg!
Du får gärna kommentera mina inlägg och kan välja om du vill vara anonym eller uppge en adress till egen blogg eller e-postadress.

OBS: Alla bilder i inläggen kan klickas upp till större storlek.



tisdag 13 december 2011

Nya brillor - Ny look

Egotriss - Självporträtt

Nu gäller det att vänja sig gå som folk och inte ta stora kliv rakt ut i luften. Många känner nog igen sig! Progressiva glasögon den övre delen ska titta framåt och bortåt och hålla den helt för mig nya skelögdheten i styr, den andra delen ska titta neråt och förstora så en kan börja läsa som folk igen.


De översta blev "finögonen," lite gammeldags "sköldpaddsfärgade". Måste ju öva med kameran så det inte blir helt galet.


De ovan är reservglasögonen som man fick för halva priset vid köp att ett par, lite sämre glas men OK.


Så är det till att testa, blir bilden rak hur ska det gå?

Lite nyfiken, men jag antar att det ska bli bra, riktigt bra. Kan konstatera att alla undersökningar på Barnögon- skelningskliniken nog har gett resultat. Men det var rätt häftigt att få kolla in röda bilar, elefanter och annat gulligt under mina besök.

Ett varmt tack ska allt Huddinge sjukhus/S:t Eriks ögonsjukhus ha!

2 kommentarer:

juanna sa...

Glasögonen ser bra ut.. o jag hoppas att dina ögon oxå gör det..
Att det blir rätt o du slipper besvärande symtom.

Erik "Semlan" sa...

Jag gillar din bearbetning av första bilden. Gillar färgerna och själva fotot i spegeln.
De andra två mer gråa har jag personligen svårare för.
Det går att göra mycket med filter, trean är lite rolig med ljuset, det blir lite "änglalikt".
Fortsätt testa! :-)